آغاز به کار مجتمع قضایی خانواده در مرکز استان گلستان/  استقرار تیم‌های سازشی در کنار دادگاه‌های خانواده برای ترغیب زوجین به ادامه زندگی

20:17 - 01 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۳۴۳
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
آغاز به کار مجتمع قضایی خانواده در مرکز استان گلستان/  استقرار تیم‌های سازشی در کنار دادگاه‌های خانواده برای ترغیب زوجین به ادامه زندگی
رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آغاز به کار مجتمع قضایی خانواده در مرکز استان، گفت: برای بهبود کیفیت خدمت رسانی به مردم و کاستن از شلوغی دادگستری گرگان،   این مجتمع در ساختمان جداگانه در خیابان نوبخت گرگان مستقر شد.

خبرگزاری میزان - مجتمع قضایی دادگاه خانواده امروز با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و استاندار در مرکز استان آغاز به کار کرد.

رئیس کل دادگستری در مراسم آغاز به کار این مجتمع گفت: برای بهبود کیفیت خدمت رسانی به مردم و کاستن از شلوغی دادگستری گرگان،   این مجتمع در ساختمان جداگانه در خیابان نوبخت گرگان مستقر شد.
حیدر آسیابی افزود: علاوه بر دادگاه‌های خانواده، واحد اجرای احکام مدنی و شعب شورای حل اختلاف ویژه خانواده هم برای کمک به برقراری سازش بین زوجین، در این مجتمع مستقر شده است.
آسیابی افزود: تا پیش از این، شعب خانواده در دادگستری گرگان و در کنار شعب کیفری یک و شعب حقوقی قرار داشت که شلوغی و درگیری‌های گاه و بی گاه طرفین در این شعب، برای زوجین که عموما با فرزندان خود در جلسات دادگاه حاضر می‌شدند، مناسب نبود.
این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان گفت: امیدواریم تشکیل این مجتمع، بستر را برای ورود تخصصی‌تر به موضوع خانواده به ویژه پیشگیری از جدایی زوجین، فراهم کند.
استاندار گلستان نیز در حاشیه افتتاح این مجتمع اظهار کرد: خدا را شاکریم که در این اقدام ارزشمند، شعب تخصصی دادگاه خانواده را در یک ساختمان مجزا در فضای مناسب داریم. 
علی‌محمد زنگانه بیان کرد: بر اساس قانون حمایت از خانواده، تمامی پرونده‌های طلاق توافقی به فرآیند مشاوره ارجاع خواهند شد و بر اساس ماده ۲۷ قانون حمایت از خانواده برای سایر دعاوی نیز این امکان مداخله در بحران خانواده وجود دارد. 
وی اضافه کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد زمانی که بین دادگاه تخصصی خانواده و مرکز مشاوره هماهنگی و همکاری خوبی برقرار است می‌تواند حداقل ۲۰ درصد پرونده‌های طلاق منجر به سازش شود که ۱۵ درصد از این سازش‌ها پایدار است. 
استاندار گلستان تصریح کرد: ما باید برنامه‌های آموزش زندگی خانواده و همسرگزینی مناسب را برای دختران و پسران در سن ازدواج اجرا کنیم که شاهد کاهش میزان طلاق در جامعه باشیم. 
زنگانه تاکید کرد: ما در استانداری گلستان نیز اقدامات اجتماعی و مداخله‌ای خوبی را در اداره‌کل امور اجتماعی به اجرا گذاشته‌ایم و امید داریم با قدم‌های مثبت و مثبت، شاهد اتفاقات خوبی در جامعه باشیم.
مجتمع قضایی خانواده در خیابان شهید بهشتی، خیابان نوبخت مستقر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *